Založ si blog

Štúdium informatiky alias Paradox školstva

Jokerov prvý nástrel

 

Na úvod jeden citát : “ 5 ročné štúdium na FRI Žilina – Najkrajších 9 rokov mojho života „ (autor neznámy)

 

Paradox

Som študent Fakulty riadenia a informatiky ,druhým rokom a nestíham sa čudovať v akej zóne paradoxov som sa to ocitol.Po skončeni gymnázia ked som sa rozhodoval kam na vysokú, som sa rozhodoval medzi dvoma alternatívami  – VŠB-TU Ostrava a FRI Žilina. Na moje rozhodnutie íst študovať do Žiliny vplývalo dost velkou mierou okolie , od ktorého som počul na adresu Ostravy len kritiku. A tak som sa vybral do Žiliny s vedomím že prvý ročník bude takzvane Sito ,takže sa tam vyskytnú predmety ktoré mi nebudu uplne po vôli. Bral som to ako nutné zlo ,a chlácholil som sa tým že od druháku začne poriadna podrobná vyučba informatiky,kvoli ktorej som sem šiel.

 

Takže to dopadlo tak že som s prváku prenášal 4 predmety , s toho 2 ekonomické ,áno správne čítate ,ekonomické na fakulte riadenia a informatiky a dva matematické(dalšie dva sa mi podarilo horko tažko urobiť) zatial čo s obidvoch informatických predmetov som mal za A a bez 1-2 plný počet. A teraz to začne byt zaujimavé.Prišiel druhák a ja celý natešený na informatiku som zostal mierne obarený.

 

Oproti prváku sa zmenilo len to ,že pribudla matematická analýza,ktorá je ťahsia ako tie 4 matematické predmety v prváku dokopy, a jeden sieťarsky predmet.A jediný poriadny informatický predmet ten semester , nás učí človek ktorý je s toho tak v haji,že keby sme sa ho začali vypitovať na niečo s danej problematiky, tak by asi za 5 minút utiekol s plačom.Kedysi som počul informaciu že priemerná dlžka štúdia na našej fakulte je 7 rokov a smial som sa na tom .Teraz už tomu verím,lebo akokoľvek informaticky založený človek ktorý pride na tuto fakultu,aj keby vedel kodiť ako pán boh,tak mu to je aj tak nanič kedže vyletí na matematických a ekonomických predmetoch.Suma sumárum je za bakalárske štúdium na Fakulte riadenia a informatiky v odbore Informatika   7 matematických predmetov, 2 ekonomické a čo zatial viem 3 sieťarské predmety.Može mi niekto povedať prečo sa môj odbor volá Informatika ? Ako povedal jeden nemenovaný učitel : „FRI-čka učí všetko a nič“ .

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

marssmart

Názory a postrehy jednehého mladého muža

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 4539x
Priemerná čítanosť článkov: 4539x

Autor blogu

Kategórie

Archív